czwartek, 17 listopada 2016

PIĄTA RĘKA

Wychodzimy z domu.  A raczej próbujemy wyjść.

Spóźnione tragicznie, bo młodszy zwiewał przede mną kaczym truchtem dobre pół godziny, uznając to za świetną zabawę, a kiedy udało mi się go złapać, przewinąć, to minutę później obsrał świeżą pieluchę i rozsmarował sobie dżem na bluzce.  Starsza najpierw nie chciała wstać, kiedy w końcu wywlekłam ją z pościeli po dobrych czterdziestu minutach, to z kolei nie chciała się ubrać, a kiedy nareszcie to (prawie) zrobiła, przy akompaniamencie ryków, wrzasków, lamentów i wyrzekań, to odkryła, że to nie ta bluzka. No nie ta, ona nie może absolutnie iść do przedszkola w zielonej bluzce ze zwierzątkami, ona musi włożyć różową z króliczkami. Zagryzając zęby tak, że mi wyszły pokrywą czaszki, odnalazłam pudrowe paskudztwo. Założyłam wyjącej pięciolatce. Wbiłam oboje w buty, jedno siłą, drugie przy użyciu gróźb karanych. Założyłam kurtki i czapki obojgu stosując metodę jak wyżej. Zapchałam Blankę bananem, bo zaczęła jeszcze miauczeć, że głodna, nic dziwnego, o tej porze powinna już jeść śniadanie w przedszkolu.

I już miałyśmy wychodzić, stałam już pod drzwiami, spocona jak świnia, zła, że świadomością, że żadne z nich nie zdąży na śniadanie, a ja do pracy, Tymkiem ciężkim jak kloc w tuli, z torbą na ramieniu, z reklamówką pieluch i kluczami w jednej ręce, dwoma parasolkami , rękawiczkami i zapinką od smoczka  w drugiej.

I wtedy ona to zrobiła.
Wręczyła mi swojego banana i zakomenderowała:

"Potrzymaj mi, bo muszę sobie zapiąć kurtkę do końca"

Kiedy to usłyszałam, tylko absolutny brak wolnej, piątej ręki powstrzymał mnie przed urwaniem jej tego blond łepetynki....

6 komentarzy:

  1. To któraś z moich dziewczyn zazwyczaj oznajmia: "Siku mi się chce". Chyba właśnie dlatego, żeby im nie zrobić krzywdy nie mamy 5 ręki :) Kochana przetrwaj - byle do weekendu :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaaak, akcja siku to też jedna z moich ulubionych...

      Usuń
  2. Mogłabym napisać dokładnie to samo, i jak Sylwia uważam, ze właśnie dlatego nie mamy tej piątek ręki, dobrze, ze mamy chociaż cztery pozostałe;-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z drugiej strony jakbyśmy miały i osiem, to na bank w którymś momencie by brakło ;)

      Usuń
  3. Niezłe Ziółko Wam rośnie ;)

    OdpowiedzUsuń