niedziela, 11 października 2015

POETKA

Blanka siedzi Andrzejowi na barana, wysoko ponad płynąca rzeka ludzi, Tymek śpi sobie spokojnie wtulony we mnie w nosidle; przemieszczamy się powoli w polmroku rozświetlonego, wielobarwnego miasta. Blanka podnosi głowę i mówi: 
"Mamo, zobacz ile gwiazd !"
 Faktycznie, bezchmurne niebo całe migocze. 
Młoda opuszcza głowę, rozgląda się i dostrzega grupę dzieci z balonikami - każdy z nich ma w środku ledowe światełko; kiedy dzieciarnia potrzasa patykami, balony kolysza się, a światełka w środku podskakuja jak uwięzione świetliki. 

Blanka przygląda im się chwilę i nagle rzuca: 
"Mamo, a może to gwiazdy spadły z nieba, powpadaly do balonikow i tak świecą ? "

5 komentarzy:

  1. A gdzie byliście? Akurat w weekend był fastiwal światła w Łodzi i jakoś tak Twój opis mi pasuje do okoliczności :) Ja nie mogłam być, chociaż ponoć było lepiej nż w tamtym roku, ponieważ balowałam z siostrami na panieńskim :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadlas ☺ Byliśmy na Light Move Festival - choć ja akurat uważam że w zeszłym roku był dużo fajniejszy. I tak sobie myślałam, niosąc śpiącego Tymka, ze rok temu stałam na Placu Wolności z Blanka i nawet mi do głowy nie przyszło ze będę miała drugie dziecko...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mala romantyczka, kto by pomyslal... :D

    OdpowiedzUsuń