środa, 20 listopada 2013

POLICJANTKA

Moja córka przyszła dziś do mnie rycząc i oznajmiła mi przez łzy:

- "Jest mi przykro! Zabrałaś mi moniaska! (wygrzebanego gdzieś pod łóżka, gdzie porastał kurzem) I płaczę! Dlatego! Przeproś mnie! Powinnaś mnie przeprosić! Jest mi przykro! "

Padłam ze śmiechu. Od kilku ładnych tygodni, kiedy Blanka dostaje ataku furii, uczę ją nazywać i choć trochę kontrolować własne emocje. Powtarzam więc w kółko: "Wiem, że jest Ci przykro, bo nie pozwoliłam Ci oglądać bajki i jesteś z tego powodu zła i płaczesz, więc Cię przytulę itd (...) " 

A dosłownie pół godziny przed tą wypowiedzią, babcia tłumaczyła Blance (która mnie uderzyła w złości), że powinna mnie przeprosić...

Dziecko jest jak policjant. 
Wszystko, co powiesz, może zostać użyte przeciwko Tobie. 
I będzie użyte!

8 komentarzy:

  1. Mam wrażenie, że oni często używają przeciwko mnie i tego, co ledwie pomyślałam :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i to w chwili, w której się najmniej spodziewasz:) rut

    OdpowiedzUsuń
  3. Dowcipna historyjka dowcipną historyjką, ale nie masz wrażenia, że macie terros kilkulatki w domu?

    Wycie, ataki furii,ryki, podnoszenie ręki na Was/Ciebie?

    Jasne, wiadomo, że małemu dziecku trudno wszystko wytłumaczyć i łatwo nie jest, ale w tym wszystkim ona chyba na zbyt wiele sobie pozwala...

    Dlatego mój komentarz nie będzie zawierał usmiechniętej buźki, bo do śmiechu to wcale nie jest.
    Kaśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie mam wrażenia. Za to mam pełną świadomość, że jesteśmy pomiędzy tym etapem:
      http://pl.wikipedia.org/wiki/Bunt_dwulatka, a tym: http://www.mamopedia.pl/24-36-mies/wychowanie/bunt-trzylatka. Blanka ma dokładnie 2,5 roku.
      Tylko spokój i poczucie humoru może nas uratować :-)

      Usuń
  4. Jako zaprawiony w boju antyterrorysta :) pokrzepię cię jednak Brytusiu, że to minie i Blanka wyrośnie. Moje trzy już wyrosły, Laurka wciąż w trakcie:) Rut

    OdpowiedzUsuń
  5. No pewnie, ze Blanka to mala terrorystka! Mam taka sama w domu! ;) Moja rodzicow bije rzadko, ale opluwa nas (czy raczej probuje) regularnie! :)

    OdpowiedzUsuń