niedziela, 23 czerwca 2013

PARASOLKI

Wracamy z Blanką ze spaceru, Mała ciągnie mnie za rękę i wykrzykuje:

- "Parasiolki, mamusiu, parasiolki!"

Rozglądam się dookoła i nic nie widzę. Wiem już doskonale, że Blanka widzi więcej niż ja, więc uważnie oglądam billboardy,  okoliczne tablice reklamowe, ściany budynków, przejeżdżające auta, a nawet wlepki na koszach na śmieci. Patrzę, patrzę i nie widzę. Pytam Blanuśki:

- "Gdzie są parasolki?"

- "Tam!" - i wyciąga paluszek, wskazując przed siebie. Wytężam wzrok. Krzaki, trawnik, ulica, drzewa, kamienice. Nigdzie nie widzę parasolek. Proszę Małą:

- "Pokaż mi parasolki!"

Blanka prowadzi mnie na trawnik do... niskopiennej brzozy szczepionej na pniu. Warkoczyki gałązek zwisają aż do ziemi, Blanka odsłania je i mówi do mnie:

- 'Choć, śchowamy sie, pod parasiolke! 
 
 Dzieci widzą więcej.
Pochylam głowę i wchodzimy razem pod parasolkę dziecięcej wyobraźni. 

7 komentarzy:

  1. Hehehe... Pamiętam jak Młoda kiedyś zapodała mi lwa... Wszystko, absolutnie wszystko w promieniu kilometra obejrzałam, po czym okazało się, że lew jest, owszem na reklamie obok dystrybutora paliwa (które właśnie tankowaliśmy :) Dzieci widzą lepiej i więcej... Pozdrawiam niedzielnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie tak przejrzeć na oczy i dostrzec to, co tylko widzą oczy dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny świat, cudownego dziecka. Pozdrawiam. B
    PS. Zdjęcia wysłane

    OdpowiedzUsuń
  4. cudne;) tylko one widzą tak wyraźnie. rut

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieci naprawde widza wiecej. Mamy piekny ogrod pelen stworzonek i Bi wiecznie pokazuje mi schowane wsrod galazek ptaszki, albo wiewiworke buszujaca w krzakach, gdzie sama w zyciu bym ich nie dojrzala. A jak jedziemy samochodem to mala co chwila cos pokazuje za oknem komentujac. I powtarza uparcie i do znudzenia, ale niestety jej mowa jest jeszcze tak slaba i niewyrazna, ze w 99% przypadkow nie mam pojecia o co jej chodzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, ze ta zdolność widzenia oczami wtyobraźni wraz z dorosłością zanika zazwyczaj, albo przymiera:(
    Blanuśka jest cudowna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Co z Blanką? Nic spektakularnego się nie wydarzyło? Tęsknimy!

    OdpowiedzUsuń