piątek, 21 grudnia 2012

TAKIE TAM...



Jakiś czas temu dostałam od Iw wyróżnienie blogowe "So sweet", niedawno od Ludki "Liebster blog", ucieszyłam się, podziękowałam (chyba, a przynajmniej mam taką nadzieję, jeśli nie, to wybaczcie) i poleciałam dalej z opowieściami o Blance. Miałam się zatrzymać, zamieścić, odpisać, nominować i ... nie zrobiłam tego. Pomyślałam - może jutro, albo przyszłym tygodniu, albo sama nie wiem kiedy, przerzucając kolejną nienapisaną notatkę do kopii roboczych, nigdy nie opublikowanych. 

Sporo już takich mam w notatniku. Coraz trudniej mi je wyciągnąć, pokazać, opublikować. Jakiś czas temu świadomie zrezygnowałam z pisania o sobie i zaczęłam opowiadać tylko o Blance. Nie, nie stałam się tylko Matką. Po prostu przestałam mówić o innych sprawach. O tym, co mnie gryzie, zastanawia, zadziwia, martwi, śmieszy, zatrzymuje w pół kroku, złości, bawi, frustruje, doprowadza do szału, smuci, przeraża, fascynuje. Przestałam pisać o sobie i swoim świecie, zostawiając tylko otwartą furtkę na opowieści o dziecku. Z wielu przyczyn. Bo takiej mnie, jaką sama znałam i lubiłam, już nie ma. A nowej jeszcze nie znalazłam, cały czas jej cierpliwie szukam, ucząc się siebie samej od początku. Bo wiem, kto czyta i niekoniecznie są to osoby, z którymi chciałabym rozmawiać o swoich osobistych doświadczeniach, przemyśleniach i odczuciach. Tu niniejszym pozdrawiam tę kategorię czytających :-), dzięki którym worek opowieści, które noszę w sobie już się nie rozsypie. Na pewno nie tutaj. Tytuł bloga stał się znamienny. Tutaj ja pilnuję. Samej siebie. Dlatego nie będzie opowieści o piwnicy, w której zimują motyle. Ani o…

O kalafiorze, którego nie było na obiad. O tym, dlaczego moja córka ma na imię Blanka, a nie Ola. O tym, czym różni się gość od gościa polskiego. O polskiej frustracji powszechnej. O tym, dlaczego nie oglądam w telewizji świata, który nie istnieje. O tym, dlaczego chodzę sama do kina. O tym, dlaczego rozumiem Magdę z Sosnowca, która udusiła własną półroczną córkę i dlaczego bym ją uniewinniła. O tym, że dzieci nie są dziećmi, tylko bachorami. O tym, dlaczego zaczęłam nosić buty na wysokim obcasie. O przyjaciołach tylko z nazwy i redukcji etatów. O rozczarowaniu i zrozumieniu. O tym, dlaczego moje życie nie istniało naprawdę. O tym, dlaczego na myśl o Nowym Roku robi mi się słabo. O dwudziestu minutach dziennie tylko dla siebie. O tym, czemu serdecznie nienawidzę dwóch imion. O tym, że kobiety są jak małpy. O tym, że wszystko jest szare. O tym, czym jest zęza. O cenie, jaką musiałam zapłacić za własną decyzję. O tym, że słowa mają swoje własne kolory. O wartości męskiego spojrzenia. O Wyspach Kanaryjskich, na które nie pojechaliśmy. O mantrze codziennej. O tym, że nie skręciłam pod Krakowem i zorientowałam się dopiero w okolicach Gdańska, że tam był zjazd. O tym, że są ludzie i taborety. O tym, że czasem jest i za późno i za wcześnie. O tym, że istnieje tylko teraźniejszość, nie ma jutra, ani wczoraj. O tym, że dramatycznie nie mam z kim porozmawiać. O tym, czemu czasem zatrzymuje mi się serce, na myśl o… 

Opowieści kudłate o kudłaczach stały się zbiorem historyjek z życia wiecznie rozczochranej, jasnowłosej Blanki. Wyborem zdarzeń. Tych „so sweet”. Bardzo znamienne było to dla mnie wyróżnienie Iwuś, dziękuję - uświadomiło mi, że dokonałam słusznego wyboru, choć nie wiem, czy dobrego. Ale zdaję sobie sprawę, że dla wielu czytających, wracających tu od blisko czterech lat, to taki „liebster blog”, dlatego też ciągle jeszcze piszę, dlatego ciągle jeszcze się dzielę. Opowieściami historiami, tylko na pytania i komentarze odpowiadam już rzadko. Co dziwne, ale jeszcze tli się we mnie zaufanie do ludzi. Dlatego dla Ludki zrobię wyjątek, tak więc lecimy:

Jakie było najzabawniejsze zdarzenie w waszym życiu? - kiedy mi na głowę spadła cegła, he, he, he... W takich sytuacjach nie pozostaje naprawdę nic poza śmiechem :-) 2.Jaką książkę polecasz? – „Piaskową Górę” Joanny Bator. 3. Która epoka historyczna najbardziej Ci się podoba - wykluczając współczesność? – Teraźniejszość :-)4. Co zrobiłbyś/zrobiłabyś, gdybyś została/został premierem? – pewnie nic, jak i poprzednicy.  5. Czy lubisz chodzić boso? - Uwielbiam, ja po prostu muszę mieć grunt pod nogami. 6. Jak nazywasz pyszna potrawę?  - Życie :-) 7. Czy jesteś konformistą? Nie. 8. Jedna rzecz, która musi znaleźć się w sypialni - prócz łóżka :D – Pies. 9. Czy wierzysz w duchy? Nie. 10. Twoje hobby to...? Pisanie. 11. Jak siebie rozpieszczasz? Czym? W jaki sposób? - Dobry film. Dobra książka. Wytrawne wino. Pływanie.

To tak w skrócie. Zaraziłam się chyba małomównością. Bardzo, bardzo dziękuję za obydwa wyróżnienia i wszystkie inne, które od Was dostałam i pogubiłam po drodze. Przepraszam, że nie zamieszczam ich tutaj, ale generalnie wychodzę z zasady, że głupio tak paradować z orderami na piersi. Nie przepadam też za bardzo za podporządkowaniem się odgórnym wytycznym, dlatego zamiast dziecięciu pytań do dziesięcięciu blogerów będzie, ale siedem … do wszystkich czytających. Taki sobie prezent wymyśliłam na Gwiazdkę blogową w tym roku:

1.       Kim jesteś?
2.       Skąd?
3.       Czytasz, bo?
4.       Polecasz książkę…
5.       Polecasz film…
6.       Co jest ważne?
7.       Dlaczego?


45 komentarzy:

  1. To może ja zrobię Ci pierwszą gwiazdkę. Czytam od dawna ale siedzę cicho.
    ad1 Kobietą. Więcej niż dojrzałą;)
    ad2 Z Polski, Świnoujście
    ad3 Trafiłam przypadkiem i wsiąknęłam. Poczucie humoru, wnikliwośc obserwacji, dobre serce, cudny pies i świetna córunia
    ad4 czytam wszystko co mi wpadnie w ręce i oczy. Nie lubię polecać czy namawiać do czytania, gdyż w zależności od dnia, nstroju, sytuacji domowej, książki, które na kims robią wrażenie na mnie nie koniecznie.
    ad5 Podobnie jak wyżej, choć od kilku miesięcy przynajmniej raz w miesiącu oglądam "Mozarta" i pochylam się nad jego geniuszem
    ad6 i 7 Rodzina, wiara we wlasne możliwości i przekonanie, że tyle jesteśmy warci ile możemy pomoc innym, Pozdrawiam świątecznie życząc optymizmu, zdrowia, wiary w siebie i mimo wszystko w innych ludzi.Wiesia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za prezent i za pierwszy komentarz :-)

      Usuń
  2. Tez Cie czytam od dawna ale z rzadka komentuje,po cichu żałuje ze juz nie piszesz o sobie,ale-rozumiem.
    1.wieczną poszukiwaczką wrażeń i emocji
    2.Z południa które zimne i mrozne bywa a przy tym z krainy niepewnosci i wiecznego dzielenia włosa na 6 milionów części
    3.bo jestem
    4."Wszystko czerwone" Chmielewskiej.zawsze wyciaga mnie z doła.
    5. Cztery wesela i pogrzeb.Wyciaga z doła i w niego wpędza.
    6.Usmiech moich synów,mruczenie kotów,ufny wzrok psa,motyle w brzuchu
    7.bo to jest życie.

    Spokojnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Chmielewską, jej wcześniejsze książki były dużo lepsze niż ostatnio, ale i tak pochłaniam wszystko, co napisze :-) Dziękuję za odpowiedzi :-)

      Usuń
  3. 1.Taki tam Stary Pyskacz.
    2.Z Dawnego Świata.
    3.
    - ponieważ bardzo kibicowałam Tobie i Blance;
    - ponieważ nadal (może naiwnie)wierzę,że gdzieś w środku,faktycznie istnieje osoba,którą tutaj spotykam.
    4."Strasznie głośno,niesamowicie blisko" Foer Jonathan Safran
    5.j/w
    6.Umiejętność zapominania, wiara w powszednie, codzienne Dobro.
    7.Bo Pamięć potrafi systematycznie niszczyć przede wszystkim pamiętającego.
    A Dobro? Bo zwyczajnie powraca.
    Stary Pyskacz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzieś istnieje... głęboko gdzieś.
      Książkę dopisałam do listy "Do przeczytania" - dziękuję z polecenie, właśnie ją uzupełniam :-)

      Usuń
    2. ...to dobrze,że istnieje,pielęgnuj się w Sobie:)

      Szczególnie polecam połączenie książki wraz z filmem - w tym wypadku,to rzadko spotykana symbioza tekstu z obrazem.

      ...trochę tęsknię za dawną Tobą:)
      Pozdrawiam
      Stary Pyskacz

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  4. Ja też jestem częstym cichym gościem.
    1. twórczą duszą
    2. spod stolnicy ;)
    3. Zakochałam się w Blance. W rezultacie postarałam się o własnego potworka :D
    4. Ja czytam tylko s-f albo fantasy (ale nie o wampirach) więc może nie będę cię męczyć polecaniem czegokolwiek
    5. Jak wyżej. Ale są dwa filmy na pograniczu s-f, które polecam. "Sztuczna inteligencja" oraz grany obecnie w kinach "Atlas chmur"
    6. Poczucie, że nasze życie ma sens, że jesteśmy kimś ważnym dla kogoś innego. Poczucie wiary we własne siły. Posiadanie własnego miejsca na tym świecie, które dzieli się w najbliższymi.
    7. Bo jakoś tak czuję, że tylko na to mam tak naprawdę wpływ. Więc po dco tracić siły na całą resztę?

    Życzymy Wam długich dni i spokojnych nocy!
    Pen, Małżon i Dzidziulinka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam fantastykę, rzadko co prawda, głównie rosyjską, ale czytam :-)
      Dziękuję za odpowiedzi :-)

      Usuń
  5. 1. Kim jesteś?
    W tej chwili Matką. A wcześniej/później...

    2. Skąd?
    A kto to wie? Miasto jak każde w Polsce.

    3. Czytasz, bo?
    Lubię.

    4. Polecasz książkę…
    Dziecko z chmur.

    5. Polecasz film…
    7 dusz

    6. Co jest ważne?
    Aby być.

    7. Dlaczego?
    To pozwala się nie zgubić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę i film znam, bardzo lubię. Ale dziękuję za odpowiedzi na pytania i polecenie :-)

      Usuń
  6. 1. Kim jesteś?
    Dwudziestoparolatką, żoną, jeszcze nie matką- nie wiem czy kiedykolwiek
    będę na to gotowa.
    2. Skąd?
    Polska centralna, chyba z tego samego miasta co Ty (raz kiedyś mijałam
    na ulicy Ciebie oraz Twoją rodzinę w komplecie- łącznie z psiakiem, mam
    pamięć do twarzy więc poznałam Was oczywiście po Blance, której
    zdjęcia czasami zamieszczasz:) )
    3. Czytasz, bo?
    Czytam, bo Was uwielbiam. Zaczęłam jeszcze zanim pojawiła się na
    świecie Blanka. umierałam wtedy ze śmiechu śledząc opowieści o
    Travisie, teraz czytam sobie o małej Blance. Zawsze delektuję się
    każdym Twoim postem. Szkoda, że tak mało piszesz o swoim życiu,
    bardziej o maluchu, ale rozumiem i szanuję to.
    4. Polecasz książkę…
    Najukochańszą książką, już na zawsze będą "Dzieci z Bullerbyn" ;) z
    takich bardziej dorosłych polecam trylogię Maxime Chattam- pierwsza
    część nosi tytuł "Otchłań zła"- uwielbiam kryminały oraz thrillery.
    5. Polecasz film…
    "Pod słońcem Toskanii" zawsze poprawia humor.
    6. Co jest ważne?
    Rodzina, prawdziwi przyjaciele- pielęgnowanie tych związków.
    7. Dlaczego?
    W moim wypadku, chyba dlatego jest to ważne, że pochodzę z domu w
    którym takie wartości nie były doceniane. Ja chcę, żeby w moim życiu
    było inaczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, nawet nie miałam pojęcia, że się spotkałam z kimś z drugiej strony ekranu :-) Miło wiedzieć :-)
      Film super. Do książki zajrzę :-)

      Usuń
  7. Czytam od początku,bardzo się martwiłam kiedy zniknełaś.
    Prawie czterdziestoletnia,potrójna mama i włascicielka czarnego czworonoga tej samej rasy co Travis.
    Wcześniej ziemie odzyskane ,od kilku lat Zielona Wyspa,najpierw z konieczności,teraz z wyboru.
    Czytam bo masz niesamowitą umiejętność ubierania w słowa wszystkiego na co patrzysz.
    Ania z Zielonego Wzgórza,Przemineło z wiatrem i masa innych,te dwie nauczyły mnie optymizmu i wiary we własne siły
    8 Mila -jedyna ekranizacja książki,którą i przeczytałam i obejrzałam bo zwykle albo czytam albo oglądam
    Żyć w zgodzie ze sobą,szczerość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło usłyszeć, że ktoś nam towarzyszy od początku... czasem czytam tamte wpisy. Niedługo minie pięć lat pisania... I dużo i mało.
      Filmy i książki znam, bardzo cenię.
      Dziękuję za odpowiedzi :-)

      Usuń
  8. Chyba pewne znajomości owocują przeczuciem...
    Dziś bardzo intensywnie o Tobie myślałam.
    Teraz już wiem, dlaczego.
    Na pytania odpowiem może później, może kiedyś :)
    Ściskam Cię bardzo mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Iwuś, ja nawet nie muszę pisać, żeby wiedzieć, że pewne rzeczy wyczuwasz. Zwykle zaglądam do Ciebie po cichutku, czytam, uśmiecham się i zmykam. Ale jestem regularnie.Buziaki

      Usuń
  9. 1. Kim jesteś?
    Chrakternym diabełkiem i równocześnie mamą małego Jasia
    2. Skąd?
    Zielona Wyspa (ta prawdziwa) a przedtem Kraków, a jeszcze przedtem Warszawa
    Inna zielona wyspiarko, odezwij się :)
    3. Czytasz, bo?
    Czytać to poznawać... a bardzo lubię was poznawać....

    4. Polecasz książkę…
    Wszystkie (szczególnie "Ewangelię według Heroda") Marcina Wolskiego

    5. Polecasz film…
    "Przepiórki w płatkach róży"

    6. Co jest ważne?
    Żyć tak by móc sobie bez wstydu spojrzeć w twarz w lustrze

    7. Dlaczego?
    Bo tak ;) i już!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, jestem ciekawa, kto jest tą inną zieloną wyspiarką :-)
      Książkę dopisuję do listy do przeczytania. I dziękuję za odpowiedzi :-)

      Usuń
  10. martwiłam się bo wiem, urodzenie dziecka nie mogło spowodować u Ciebie aż takiej zmiany, żeby tylko o dziecku i koniec, czułam, że to wybór. Teraz to wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Klarko, dużo by o tym opowiadać... ale może już nie tutaj, może kiedyś, gdzie indziej, na razie tylko szuflada słucha tych opowieści nienapisanych. I niech tak zostanie. Wybór dokonany.

      Usuń
  11. Witam.Jestem tą "starszą"Panią z W-wy,która jest z WAMI od początku, która dalej czeka ze swoją córką na cud.Bywam u WAS codziennie i nie wyobrażam sobie, żeby mogło być inaczej.Jesteście mnie tak bliskie i tak bardzo Ciebie rozumiem.Cieszę się z WASZYCH radości uwielbiam TWOJE opowieści...Życzę WAM wszystkiego naj, najlepszego i z okazji Świąt i bez okazji.Tulę WAS do serca najmocniej jak mogę, jestem z WAMI. W.Brzostowska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja koleżanka kiedyś napisała na swoim blogu: "Cuda się zdarzają. Niektóre nawet rosną"
      Zdarzy się. Wierzę w to głęboko.
      I dziękuję za codzienną obecność :-)

      Usuń
  12. 1. Kim jesteś?
    Anula, niania, jeszcze nie mama, ale od paru lat mężatka.
    2. Skąd?
    Poznań
    3. Czytasz, bo?
    Bardzo lubię dzieci i psy. Trafiłam przypadkowo i już zostałam.
    4. Polecasz książkę…
    "Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka" Natalii Minge
    5. Polecasz film…
    "Mamma Mia"
    6. Co jest ważne?
    Rodzina..mąż.. (w moim przypadku to drugie :)) )
    7. Dlaczego?
    Bo to dzięki Niemu jestem tu gdzie jestem i jestem tu szczęśliwa :))

    www.swiat-wg-anuli.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anulu, może tu doczytasz - nie mogę się dostać na Twój blog, wyskakuje mi, że mam podać hasło (?) A chętnie bym zajrzała...
      Dziękuję za polecenia. Film uwielbia. Do książki na pewno zajrzę :-)

      Usuń
  13. 1. ineska
    2. z małego uroczego, miasteczka
    3. bo lubię :) od dawna cię czytam i żałuję, że nie piszesz jak kiedyś, o tym co czujesz i co cię otacza..
    4. długo by wymieniać, bo uwielbiam czytać i czytam sporo, każdego dnia. ostatnio "skrzywdzona"- bardzo smutna książka
    5. rzadko oglądam tv. w kinie niedawno na nowym bondzie byłam ;) bez rewelacji.
    6. miłość- do męża, do dziecka, do bliskich nam osób
    7. bo bez miłości, bez rodziny to życie było by bez sensu..

    pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi się bond podobał :-) Lubię tę konwencję :-)
      Dziękuję za odpowiedzi :-)

      Usuń
  14. 1. Kobietą, bliżej 30 niż 20 ;)
    2. Wcześniej z małego miasteczka teraz już Częstochowa
    3. Bo się wciągnęłam, pisałaś tak że nie mogłam się doczekać kolejnej notki...a teraz jesteś inna...
    4. Uwielbiam czytać, ostatnio saga Kingsbury :)
    5. Hmm film... jakoś nic mi do głowy teraz nie przychodzi :)
    6. Uczucia, bliscy
    7. Życie bez kogoś do kochania i kogoś kto kocha jest niewyobrażalnie smutne ale to już za mną :)
    Wróć taka jak kiedyś :) Kate

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem. Zmieniłam się. Ale czasem pojawiają się tu "przebłyski" starej mnie... :-)
      Masz racje, smutne jest

      Usuń
  15. Pomijając wszystko to o czym nie piszesz, dziękuję za to, że piszesz dla nas o Blance (swoją drogą to piękne imię i do Twojego Blond Słońca pasuje idealnie) i jeśli spojrzysz na moją skromną linkownie, to niewiele jest miejsc, w które lubię zaglądać, a do Ciebie bardzo lubię.
    1. Jestem marzycielką, przyszłą mamą, wieczną poszukiwaczką szczęścia i nieuleczalną optymistką.
    2. Mała wioska w której każdy zna mnie bardzo dobrze, ja za to nie znam prawie nikogo, z każdej strony otoczona lasem, w pobliżu rzeczka - to teraz mój świat.
    3. Czytam, bo jest tu jakaś magia w tym Twoim pisaniu. Chociaż zawzięcie chronisz ogromny kawałek siebie, pisząc o Blance, która jest Twoim największym skarbem odsłaniasz nam bardzo cenny kawałek siebie i za to Ci dziękuję.
    4. Uwielbiam dobrą fantastykę więc poleciłabym Ci "Pana Lodowego Ogrodu", ale wydaje mi się, że Ty wolałabyś poczytać coś innego.
    5. "Podziemny krąg", zawsze płaczę oglądając "Spacer w chmurach"
    6. Być w zgodzie z samym sobą, co jednak nie jest wcale łatwe. I chyba mieć kogoś do kochania.
    7. Nie wiem, tak czuję, tak mi mówi serce.

    Z okazji Świąt dla Ciebie, Blanki, Taty Blanki, Trawisa wszystkiego dobrego, spokoju i wszystkiego tego o czym marzycie i czego Wam najbardziej potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro podobał Ci się "Podziemny krąg", to obejrzyj jeszcze "Grę" z Douglasem, starszy film tego samego reżysera - warto!
      Dziękuję za odpowiedzi :-)

      Usuń
  16. 1.mogłabym być babcią Twojej córci ;)
    2.z miasta, które niektórzy zwą "świętym"
    3.czytam, bo czyta się Ciebie świetnie
    4.czytuję wszystko co można czytać, obecnie "Katarzyna Wielka" Ewy Stachniak
    5.podobnie jak czytanie, oglądam wszystko ;)
    6.myślenie
    7.myślę, więc jestem :)
    Pozdrawiam Cię cieplutko, życzę cudownych, czarownych świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, to czytamy to samo :-)
      Dziękuję za odpowiedzi :-)

      Usuń
  17. 1. Żona, matka, babcia, teściowa.
    2. Z Warszawy
    3. Uwielbiam czytać Twojego bloga, bo świetnie piszesz, bo masz wspaniałe poczucie humoru, bo jesteś wrażliwa. Przeżywałam Twoje starania o dziecko, cieszyłam się z happy endu. Z przyjemnością czytam o Blance, choć nie ukrywam, że chętnie poczytałabym o rzeczach o których nie piszesz, ale doskonale rozumiem powody niepisania.
    4. Ostatnio wróciłam do "Ani z Zielonego Wzgórza" ;)
    5. Komedie Juliusza Machulskiego.
    6. Najważniejsza jest wolność.
    7. Bo tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też często wracam do książek z mojego dzieciństwa, to klasyka, która się nigdy nie zestarzeje.
      Dziękuję za odpowiedzi :-)

      Usuń
  18. 1. Kim jesteś? - Jestem echo
    2. Skąd? - z Tam... z netu
    3. Czytasz, bo? - kiedys trafilem Tu.
    4. Polecasz książkę… - nie polecam ze wzgledu na jezyk
    5. Polecasz film… - Polecam Ilgmar Bergman: Fanny och Alexander
    6. Co jest ważne? - byc soba
    7. Dlaczego? - dlaczego, dlaczego... czego? czego?... go? ...go?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bergman... stare, dobre czasy moich studiów ... "Tam gdzie rosną poziomki..." i nie tylko.
      Dziękuję, że odpowiedziałaś, jak to echo zresztą :-)

      Usuń
    2. "Tam gdzie rosną poziomki..." to byl pierwszy film w mojej mlodosci, ktorego nie moglo moje doswiadczenie pomoc w zrozumieniu. Mlodosc widac tez ma swoje ograniczenia. Film doczekal sie zrozumienia, pozniej. Polecony Fanny i Alexander oprocz rodzinnych swiat posiada jak to u tego rezysera wiele, wiele wiecej. Najwieksze jednak wrazenie zrobil na mnie film 'Jajo weza' po 'Szeptach i krzykach'... i tu mozna wymieniac. Lubie tego rezysera i nic na to nie poradze, innych rezyserow zreszta tez:)
      Echowe pozdrowienia :)

      Usuń
  19. Witaj.
    1. Matką, córką, żoną, babcią - właścicielką psa rasy York
    2. Centralna Polska
    3. Czytam, bo kiedyś pokazały mi ten blog na onecie dzieci i się z Nim zaprzyjaźniłam i polubiłam.
    4. Nie polecam książki, ale autorkę - Joannę Chmielewską (może oprócz jednej, ale wszyscy, którzy Ją czytają wiedzą, o jaki tytuł chodzi)
    5. Filmu nie polecam, bo nie mam ulubionego
    6. Normalne życie
    7. Dlaczego - po prostu...
    M - Dla Ciebie i Twoich Najbliższych, wszystkiego najlepszego w Nowym Roku, żeby nie był gorszy od tego. B

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-))) Co do Chmielewskiej to już pisałam - lubię, lubię i jeszcze raz lubię :-)
      Drapki zauszne dla M.

      Usuń
  20. 1. Kim jesteś?cieniem, tak jak ty udaje,ze jest ok
    2. Skąd? czy to wazne
    3. Czytasz, bo? ubierasz slowami to czego ja nie umiem
    4. Polecasz książkę…czytam wszystko, kazdy gatunek,
    czasem chlam ostatnio "historia brudu"
    5. Polecasz film… " w strone morza" pragnienie smierci,
    by juz nie byc zaleznym od kogos
    6. Co jest ważne? umieć patrzec w lustro i czuc sie dobrze ze soba
    7. Dlaczego? bo mozemy udawac ze jestesmy kims innym,
    caly swiat nas pokocha, a i tak liczy sie tylko to co siedzi w srodku,
    co sami o sobie myslimy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umiesz ubrać w słowa to, co ja czasem chciałabym napisać...
      Znam "W stronę morza", bardzo cenię ten film.
      A książkę już zamówiłam :-)
      Dziękuję za odpowiedzi :-)

      Usuń
  21. 1. Kim jesteś? Żoną, córką i przyjaciółką
    2. Skąd? Z południa Polski
    3. Czytasz, bo? ... bo uwielbiam Twoje opowieści o Blance
    4. Polecasz książkę… "Bez mojej zgody"
    5. Polecasz film… "List w butelce"
    6. Co jest ważne? miłość i rodzina
    7. Dlaczego? bo będą zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę czytałam, piękna...
      Dziękuję za odpowiedzi, choć z ostatnią niestety się nie zgodzę... :-)

      Usuń